קורונה בישראל

סגן שר הבריאות: "ההפגנה בכיכר רבין היא מגה פיגוע בריאותי"

בעקבות הפגנת הענק שנערכה במוצ"ש בתל אביב, אמר גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי: "מדובר בהתקהלות מסוכנת - בתוך כמה ימים נראה עלייה בנדבקים"

הפגנת הענק של העצמאים, עובדי התרבות והתיירות בכיכר רבין. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר היום (א') בהתייחסו להפגנת הענק שהתקיימה אמש בכיכר רבין בתל אביב נגד המשבר הכלכלי בצל הקורונה, שבה השתתפו עשרות אלפי אנשים, כי "גם אם מבינים את הכאב והדאגה של המפגינים - מדובר בהתקהלות מסוכנת שאני חושש שאת תוצאותיה נראה בימים הקרובים בעלייה במספר הנדבקים".

"ברור לחלוטין שההפגנה היא התקהלות רבתי ללא שמירה על שום כלל למניעת הדבקה ומעבר הנגיף מאדם לאדם", הוסיף לוי.

הפגנת העצמאים, עובדי התרבות והתיירות בכיכר רבין. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס לנושא וכתב מוקדם יותר בטוויטר: "אתמול (מוצ"ש) היה פיגוע בריאותי. ברור לי היקף המשבר הכלכלי, החשש, התסכול, המאבק על הפרנסה, הקושי המטורף, הכל נכון. בסוף, אנחנו עושים הכול כדי למנוע התקהלויות ומשלמים מחירים קשים (חברתיים וכלכליים) בשביל לעצור את הנגיף ואז רואים בתמונות מהכיכר מגה פיגוע בריאותי".

נושאים קשורים:  קורונה,  הפגנה,  מגיפת הקורונה,  הדבקה,  פרופ' חזי לוי,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
13.07.2020, 16:04

זה הולך להיות אסון .
עם כל הכבוד לחופש ולדמוקרטיה צריך לאסור על התקהלויות כאלה, אפילו במחיר של איסור על הפגנות מעל מספר מוגבל של אנשים.

אנונימי/ת
13.07.2020, 19:50

יש סיכון גדול בהתקהלות מפוזרת בשטח פתוח עם מסכות?
שואל באמת, לא מספיק מתמצא בתחום.

אנונימי/ת
14.07.2020, 08:59

ההתקהלות לא הייתה כל כך מפוזרת, וממש לא כולם עטו מסכות, בטח לא כל הזמן.
וכשמדובר בהתקהלות כזו גדולה - אז כן יש סיכון.

אנונימי/ת
14.07.2020, 13:36

סיכון מסוים תמיד יש.
השאלה אם ההגדרה 'מגה פיגוע' לא מוגזמת.

פיגוע בריאותי?!🤔 באמת מר קיש
( קישקושים). ראשית תלמד עברית! שנית, היתה הקפדה ללא הפסקה על ההנחיות ( ויעידו השוטרים שהיו שם והסתובבו בין המוחים ). לא היתה בכוונתינו להפר שום הנחיות! כאשר ההנחיות הן של הרופאים בלבד ולא שלכם, חבורת פשע! והזהרנו במהלך ימים לפני המחאה בגין נושא זה!!
ונחזור למונח ״פיגוע״..... אז מאחר וגם עברית אינך יודע ( ולמה בדיוק ציפית?!) אחדד : אתם, חבורת ממשלה מנופחת ומושחתת שאיבדה כל צלם אנוש, יסמנים של הקרימינל הנרקסיסט שמקומו בכלא, הפכתם את המדינה לדיקטטורה ואת אזרחיה שבויים ללא כסף וללא פת לחם!!! אז בואו נחשוב שוב מיהו המגה מפגע כאן??!!!! ( ולא פיגוע...). אתם‼️
ונדאג להעיף אתכם אחד אחד כי כרגע אנחנו נלחמים על קיומנו הבסיסי לחיות ולשרוד ולא על שום דבר אחר! את אותה זכות שגזלתם מאיתנו!! והתמותה המאסיבית לא תהיה כאן בעקבות הקורונה ( גם אין גל שני כפי שניפחתם. יש עליה בהדבקות! אבל לא אאכיל בכפית עכשיו ממקורות רפואיים וכן משם אני מגיעה) כי אם מחוסר כסף, חוסר אוכל, והתמוטטות נפשית עקב אי הוודאות והחרדות הנלוות לכך!! אז שבו בשקט כולכם!! כי ברור לכולנו שאוטוטו לקראת ה 19.7 יחול סגר סתם!! אבל גם שם נילחם!! הדיקטטור שלכם ישב בכלא לשארית כל חייו!!! לא נאפשר אופציה אחרת. ואליו יצטרפו כל מי שצריך. גינויים מהעולם מגיעים והם ימשיכו כלפי כל אחד מההתנהלויות של כל נתיני הקרימינל!!!